FCIeurope

Verklaring Algemene Vergadering van de Europese FCI sectie over de toekomst van de FCI
De Algemene Vergadering van de Europese FCI sectie, gehouden in Oslo op 7 september 2015 heeft na een lange en open discussie de volgende beslissing genomen over de huidige uitdagingen in onze organisatie:

De Algemene Vergadering heeft besloten om het bestuur van de FCI aan te bevelen een werkgroep samen te stellen die drie hoofdtaken zal hebben:

1. Uitdragen dat de FCI statuten en alle lopende zaken de zorgen reflectere n die er vanuit de FCI bestaan omtrent wreedheid tegen honden en hondenwelzijn in het algemeen.
  2. Een voorstel uitwerken om veranderingen in de stem- en invloedsstructuur te gaan veranderen.
  3. Het uitwerken van diverse voorstellen om de FCI statuten te moderniseren en tevens de taken en verplichtingen van de FCI helder en transparant vast te leggen.

De President van de FCI, Mr. Rafael de Santiago, die de Algemene Vergadering als gast bijwoonde, accepteerde de verklaring van de Europese sectie namens het Algemeen Bestuur van de FCI en bevestigde dat het Algemeen Bestuur zo snel als dat voor hen mogelijk is, een voorstel zal doen tot het samenstellen van een werkgroep.